torsdag 30 december 2010

Topp 3 - Betyg 5

Topp 3 på betyget 5 känns lite snopet då jag bara gett tre böcker det betyget under året. Jag har varit alldeles för snål i betygsutdelningen och det känns inte riktigt rättvist gentemot de böcker jag läst. Jag ska fundera över betygen och hur det ska se ut framöver, men under 2010 var det dessa böcker som fick betyget 5.


Den trettonde historien av Diane Setterfield.


Flickan som vävde sidenmattor av Anita Amirrezvani.


Överenskommelser av Simona Ahrnstedt.

3 kommentarer:

klok som en bok sa...

Jag ändrar ibland betygen i efterhand. Det kan vara svårt att vara "rättvis" precis när man läst boken men efter tag när den fått sjunka in och man bläddrar tillbaka och dessutom jämför med vad man gett för betyg på andra böcker så kan det hända att det blir ett snäpp upp eller ner:-)

Frida sa...

Jag har inte läst en endaste av de här böckerna. Den trettonde historien ska finnas här hemma någonstans tror jag. Kanske skulle leta fram den.

De andra böckerna är jag nyfiken på. Speciellt Överenskommelser som man läst mycket gott om här i bloggvärlden. Flickan som vävde sidenmattor ska jag på en gång kolla upp lite närmre!

Gott nytt läsår, hoppas du får fler femmor nästa år ;)

Unknown sa...

Jag ska absolut säga till om jag hittar någon bra blogg :) Den trettonde historien har jag också i min bokhylla-den måste jag läsa :)