fredag 31 december 2010

Sista dagen

Så var det sista dagen av 2010. En dag att summera det gamla och fundera över det kommande.

Nu har jag haft bloggen i ganska precis ett år. Det har varit mycket roligt även om det bitvis tar en del tid i anspråk. Jag har läst fler böcker än någonsin detta år och det har varit väldigt roligt. Jag har fått många bra boktips och tankar från andra bokbloggare som har varit intressanta och givande. Jag har även fått en del recensionsex. från några bokförlag och det tackar jag också mycket för.

Utmaningarna under 2010 har varit att få bloggen fungerande för mig på ett bra sätt och det känns som att jag har nått dithän nu. Mina utmaningar under 2011 blir:

- Att läsa alla böcker som ligger etta på bokus pockettopp.
- Att läsa en bok av vardera Björn Ranelid och Kerstin Ekman. Två författare som jag inte läst något av men skulle vilja göra.
- Att bibehålla läslusten så att det inte blir ett måste, för läsningen är för mig ett roligt fritidsintresse.

Gott Nytt År på Er alla!!

8 kommentarer:

boksnoken sa...

Gott Nytt År!

klok som en bok sa...

Jag startade också min bokblogg i januari 2010 så vi är jämngamla då:-)Roliga läsmål, ska fundera på om jag ska vara med på det där med pockettoppen...

klok som en bok sa...

Hur funkar pockettoppen, hur ofta kommer det en ny lista? Och kan man gå tillbaka och se vilken som varit på topp tidigare listor? Såg att det var hundraåringen nu, och den har jag ju redan läst:-)

Anonym sa...

Läs gärna "Memento Mori - Minns att du skall dö", min debut som romanförfattare (skriver barnböcker också).

/Sanna Juhlin

Boklusen sa...

Till klok som en bok: Bokus har en topplista som uppdateras varje vecka. Jag vet inte vilken dag, men jag går oftast in på söndagar och kollar av den och det kommer jag att göra under året som kommer också. Jag tror inte att det finns någon lista över varje vecka utan den får man nog göra själv isåfall. Hänger du på?

Boklusen sa...

Till Sanna J: Vad spännande! Den ska jag kolla upp!!

klok som en bok sa...

Ja det verkar kul! Bara man inte ska hinna läsa den inom en vecka för det kan ju bli lite snärjigt. Hoppas det kommer en ny på toppen snart:-)

Boklusen sa...

Till klok som en bok: Nej inte på en vecka, jag tycker man ska få ha hela året på sig;)! Jag tänker inte stressa i allafall...