måndag 20 december 2010

Ett ljus i mörkret


Jag var lite tveksam innan jag började läsa Agneta Sjödins bok Ett ljus i mörkret. Jag läser sällan "kristen" litteratur, men eftersom jag fick den rekommenderat från flera håll så föll jag för trycket. Vilket jag är glad för, för det är en intressant bok.

Ett ljus i mörkret handlar om Lucia som föddes på Sicilien 286 eKr. Vi får följa hennes uppväxt tillsammans med föräldrar, tjänare och farmor. När hon är i tonåren får hon börja att följa med tjänaren Tubuk in till stadens mest fattiga och se den misär de lever i.

Ett ljus i mörkret handlar om att följa sitt hjärtas väg och om kärlek till människor vi möter efter vägen.

Betyg: 4

2 kommentarer:

Boktokig Eva Boström sa...

Ja, visst var den intressant!!!

Du kommer säkert att tycka om Konsten att tala med en änkling.

Tack för du skrev hur du tänker kring om man ska skriva om böcker som man inte läst ut! :) Som du säger skriver man ju för sitt eget kom i håg, så jag tänker fortsätta att skriva även om halvlästa böcker. De få gånger jag lämnar ifrån mig halvlästa böcker.

Boktokig sa...

Jag är väldigt tacksam över att jag har fått den här möjligheten i höst att få gå på olika event/evenemang. Det är verkligen jättekul. Jag tar tillfället i akt medan jag får! :)