fredag 3 december 2010

Det goda köket


Jag gillar de flesta typer av böcker, även kokböcker, och jag gillar mat också;). Nu har jag läst Ingrid Erikssons kokbok Det goda köket Ingrids bästa recept. I den här boken har Ingrid, matredaktör på Svenska Dagbladet, valt ut sina bästa recept. Recepten är ganska traditionella och är uppdelade i följande kapitel:
- Fiskafänget
- Köttboden
- Skogen
- Potatisåkern
- Hönshuset
- Mejeriet
- Trädgården

Boken har fina bilder och ett trevligt upplägg, men är lite för traditionell i min smak. De flesta rätterna finns redan i mina andra kokböcker, fast med lite egen tvist av Ingrid. Mest sugen blir jag på kräfttoasten, som man även kan se på framsidan av boken. Jag vet inte om Ingrid tycker om att baka matbröd, men det gör jag, så jag saknar recept på matbröd i boken.

Boken är en fin presentbok och passar bra till någon som inte har så många kokböcker ännu, kanske som en studentpresent bredvid en baskokbok.

Inga kommentarer: