lördag 11 december 2010

Bokhandel - Näthandel

Jag är förvånad över hur många bokhandlar som faktiskt går med vinst i dag, vilket jag antar att de gör eftersom de fortsätter att drivas. Jag är jätteglad över det för jag gillar att gå i bokhandlar och strosa. Fast jag handlar sällan böcker där.

Idag tex så såg jag en intressant pocket på ICA-maxi. Där kostade den ca 70 kr. Jag lade titeln på minnet och sätter mig vid datorn när jag kommer hem och beställer den från bokus för 35 kr inkl. frakt. Halva priset. På större inbundna böcker kan det skilja 100-200 kr beroende på bok.

Konstigt, att allt går runt... Hur gör ni handlar ni mest på nätet eller i en "riktig" affär?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men snart finns väl ingen bokhandel att gå in i och strosa, nätet tar över allt.

Sandra sa...

Jag handlar mest på nätet p g a priset, men med en liten skammens rodnad då jag egentligen vet att jag borde premiera bokhandeln. Men visst handlar jag även i bokhandlar ibland, då mest "Drottninggatans Bok och Bild" i Sthlm, "The English Bookshop" eller "Rönnells antikvariat".