onsdag 22 december 2010

En doft av snö


I min iver att hitta en mysig julroman beställde jag En doft av snö skriven av Nora Roberts från bokus. Den enda "juliga" boken som jag kunde hitta. Tyvärr var det en "typisk" Harlequin-roman. Förutsägbar från sida ett. Suck. Jag fortsatte att läsa i allafall, visserligen en lättsam och småtrevlig läsning men inte särskilt bra. Flicka möter pojke, attraktion uppstår, lite småproblem efter vägen, men slutar lyckligt. Känns receptet igen?

Hur som helst. Jag tänkte att juligt bör det ju bli på slutet i allafall, då det var höst från början av boken. Visst kom julen, men det var inte särskilt juligt och mysigt heller. Trist.

Betyg: 2

2 kommentarer:

klok som en bok sa...

Usch, låter som en riktigt besvikelse. Luktade det snö åtminstone:-)

Boklusen sa...

Lukt av snö?? Vet inte var Nora R fick den titeln ifrån...