fredag 9 september 2011

Veckans Bokbloggsjerka

Så var det dags för Bokbloggsjerka igen!

När insåg du att var din passion och en otroligt viktig del av ditt liv?
Det måste ha varit någonstans i trean, fyran. Jag började läsa tidigt och har nog alltid läst ganska mycket även om mina föräldrar inte gjorde det. Kanske hade jag duktiga lärare i skolan som uppmuntrade min läsning? Jag minns att när jag gick på mellanstadiet så var jag ofta på biblioteket och släpade stora kassar med böcker med mig hem.
Jag tror inte att jag har haft några större avbrott i min läsning. Däremot har det i perioder varit så att jag läst lite mindre. Sedan jag började bokblogga har läsningen tagit ännu mer av min tid.

4 kommentarer:

Monika sa...

Konstigt att tre av oss fyra som svarat på frågan säger oss komma från en miljö där läsning inte var en stor grej.

blogg_bohemen sa...

Ja, jag tillhör också den skaran, men är evigt tacksam för att mina föräldrar fann nöje i att läsa sagor för mig och lillebror även om de själva sällan eller aldrig läste en bok.

Lotta sa...

Ditt svar hade kunnat vara mitt! Känner igen mig på pricken :)

bokslukaren sa...

Jag å andra sidan kommer från en familj där mamma, pappa, farmor, farfar och de flesta andra i min omgivning slukat böcker. Jag var inte stor när jag förstod att arbetarförfattarna var en viktig del av vårt kulturarv.