måndag 19 september 2011

Två gånger är en vana


Jag har haft en riktig lyxmorgon idag. Jag är hemma och vabbar med sonen som är sjuk och har då legat i soffan och läst slutet av Två gånger är en vana medan han sett på film. Ovanlig start på en måndag!

Två gånger är en vana är Denise Rudbergs andra bok i elegant crime-serien om Marianne Jidhoff. En av ägarna i ett högt uppsatt företag blir misshandlad och utredningsgänget där bl.a. Marianne deltar blir inkopplade. I samma veva händer fler saker och det blir ett stort mysterium att nysta i.

Jag tycker om att läsa den här boken som utspelas till stor del i överklassmiljö, med mycket mat och dryck. Det är lite glamour samtidigt som det är en spännande historia. Jag tycker om att följa Mariannes och de andras privatliv och vill gärna läsa mer. Mycket privatliv och lite spaning det är nog bästa konceptet i en kriminalhistoria i mitt tycke! Synd bara att det är så länge till del nummer tre kommer....

Betyg: 4

4 kommentarer:

Millas Hälsoblogg sa...

Längtar efter att läsa denna bok ska se om jag kan vänta tills den kommer i pocket

Boktokig Eva Boström sa...

Jag vabbade också igår och vabbar även idag!

Boklusen sa...

Milla: Ja, har du bra tålamod kan du göra det, annars finns ju biblioteket!

Boktokig: I dag har jag jobbat. Passar du också på att läsa lite extra då du vabbar?

pharmacy reviews sa...

Två gånger är en vana är den andra boken i Denise Rudbergs nya genre: elegant crime - en romansvit med åklagarsekreterare Marianne Jidhoff och människorna omkring henne i centrum. Elegant underhållning i överklassens salonger, kryddad med en perfekt dos spänning.