tisdag 27 september 2011

Enkätsvar


En bok om dagen har lagt ut frågor som vi bokbytare ska svara på för att hjälpa våra anonyma paketgivare. Här kommer mina svar!

Om böcker:
* Vilken genre eller författare gillar du bäst?
Jag tycker mest om "vanliga" romaner, men läser också en del deckare och chic-lit. Man skulle nästan kunna kalla mig för all-läsare. Feel-good-böcker är alltid trevligt.

* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?Ingen särskild. Jag läser allt jag blir sugen på. 

* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?
Jag läser inte skräck, inte sci-fi eller då det är för mycket övernaturligt med i boken. Jag tycker heller inte om att läsa böcker som är verklighetsförankrade och hemska, typ "Pojken som kallades Det".

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt? Jag har de flesta av Denise Rudberg, Camilla Läckberg och Rosamunde Pilcher.

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?Mina läslistor finns här i högermarginalen i bloggen.

* Annat litterärt, värt att veta..?Jag tror att det var allt.

Om ätbart:
* Vad äter du för godis?Har faktiskt ett uppehåll med godis just nu, men äter gärna goda kex eller kakor med choklad i. Nötter tycker jag om.

* Naturgodis - ätbart eller inte..? Det köper jag aldrig, men det kanske jag borde prova?

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?Dricker aldrig kaffe, men gärna te. Jag tycker om te med olika smaker som tex frukter eller bär.

Annat:
* Hobby? Familjen, vänner, böcker, tidningar, jogga/promenera och att baka.

* Favoritfilm?
The Holiday och andra mysfilmer.

* Favoritmusik?Är all-lyssnare. Jag lyssnar inte mycket på musik faktiskt, men när jag gör det så lyssnar jag oftast på radion.

* Stjärntecken? Favoritfärg? Jungfru. Blått/svart/beige/brun.

* Samlar du på något?Nej.

Inga kommentarer: