torsdag 22 september 2011

Bungalow nr 2


Ingen läser Danielle Steels böcker, men ändå är hon en av världens mest säljande författare. Ingen törs nämna att de läser och gillar hennes böcker, men det gör jag. Jag läser gärna en bok av henne då och då. Jag tycker att de är avkopplande och jag tycker att det kan vara härligt att försvinna in i en glamourös låtsasvärld en stund.

Bungalow nr 2 är en av Danielle Steels bästa på senare tid. Den handlar om Tanya som har skrivande som en fritidssysselsättning för att ha något roligt att göra när hon kopplar av från sina hemmafrusysslor och curlande åt sin familj. Hon är välkänd och blir plötsligt en dag erbjuden att skriva ett filmmanus, något hon drömt om länge. Kruxet är bara att hon är tvungen att flytta till Hollywood och inte träffa sin familj så ofta.

Ofta är är slutet på sådana här typer av böcker ganska förutsägbara, men inte Bungalow nr 2. Jag blev överraskad ett par gånger. Det är trevligt, även om jag först kunde tänka "men hur ska det nu bli".

Betyg: 4

2 kommentarer:

Lotta sa...

Jag har faktiskt aldrig läst henne, men min syster har läst massor och tycker att det är bra! Jag tycker att det är lite så med Sidney Sheldon också, men min man läser faktiskt Tracys hämnd just nu :)

Boklusen sa...

Åh, Sidney Sheldon! Jag tror att jag bara läst Tracys hämnd och det var evigheter sedan.