måndag 5 september 2011

Mer om mig!

Jag hittade denna lite roliga 20 snabba hos enligtO.

Morgonpigg eller nattuggla? Är sååå trött på kvällen.
Bibliotek eller bokhandel? Bara för att jag har närmare dit och är billigare...
Adlibris eller Bokus?
Ljudbok eller e-bok? Har ingen möjlighet till e-bok nu men ska definitivt prova längre fram.
Inbunden eller pocket? Omöjligt val. Inbundna är ju nyutgivna, pocket lättare och billigare.
Vampyrer eller zombies? Qué?? Inget.
Camilla Läckberg eller Jan Guillou?
En i taget eller slalomläsning? Fast jag kan ha flera igång, särskilt facklitteratur.
Bokmärke eller hundöra? Gärna något fint som jag blir glad av.
Chips eller choklad? Äter nästan aldrig chips.
Biografier eller memoarer?
Skräck eller chicklit? Jag vill känna glädje (förhoppningsvis lite iallafall) då jag läser.
Boken eller filmen?
Twitter eller Facebook?
Strindberg eller Heidenstam? Har läst alldeles för lite.
Kokbok eller Bakbok? Kan ej välja, gillar båda.
Te eller kaffe? Dricker inte kaffe.
Rött eller vitt?
Boklördag eller ViLäser?
Man Booker Prize eller Augustpriset?

4 kommentarer:

enligt O sa...

Kul att få några snabba svar. Hos mig har e-böcker ersatt de inbundna, om jag inte får dem såklart.

Erika sa...

Samma här vad gäller E-bok ska testa framöver...

BeautifulPink sa...

Är intresserad av detta med E-bok men det lär nog dröja innan jag faktiskt testar. Mycket pga att det är så väldigt nytt ännu - vill ju gärna inte skaffa en läsplatta/surfplatta t.ex. och sen finns det knappt några böcker att köpa eller låna.

Boklusen sa...

Jag väntar också lite med e-böcker. Jag tror att utbudet kommer att bli större och större allteftersom.