lördag 29 januari 2011

Feng shui för själen


Jag läste om boken Feng shui för själen skriven av Agneta Nyholm Winqvist på en annan bokblogg, men kan inte ha läst så uppmärksamt. När jag lånade boken på biblioteket så trodde jag att det handlade om inredning. Det gör den inte utan mer om vårt tankesätt.
Hur behåller vi ork och lust till livet genom hela livet? Hur får vi kraft när det är svårt för oss på olika sätt? Boken handlar helt enkelt om hur vi med rätt redskap kan få ett mer harmoniskt liv. Ett tips som författaren ger i boken är att duscha efter en jobbig dag, så sköljer man rent symboliskt bort det jobbiga. Det är något som jag faktiskt gör då och då och har märkt att det hjälper mig utan att jag har fått det rådet tidigare.
Trots att jag hade andra förväntningar på boken så blev det en intressant läsning för mig.

Inga kommentarer: