söndag 9 januari 2011

Ännu en lista...

Hittade denna lista hos Karin. Det är adlibris lista på mest sålda böcker under 2010.

Markera med rött de böcker du läst
Markera med blått de böcker du lyssnat på
Markera med grönt de böcker du vill läsa.
Sätt ett gult X bakom de böcker du äger

1.Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonasson, Jonas
2.Dyngkåt och hur helig som helst av Skäringer, Mia x
3.Hypnotisören av Lars Kepler
4.Tre sekunder av Roslund & Hellström
5.Den dubbla tystnaden av Jungstedt, Mari
6.Skynda att älska av Schulman, Alexx
7.Igelkottens elegans av Barbery, Muriel
8.Höstoffer av Kallentoft, Mons
9.Först när givaren är död av Jansson, Anna
10.Borta bäst av Kadefors, Sara x
11.Mamma, pappa, barn av Gerhardsen, Carin
12.I den innersta kretsen av Sten, Viveca
13.Lyckan, kärleken & meningen med livet av Gilbert, Elizabeth
14.Svinhugg av Cedervall, Marianne
15.En förtjusande man av Keyes, Marian
16.Snabba cash av Lapidus, Jens
17.Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra? av Simonson, Nisse
18.Dödergök av Wennstam, Katarina
19.Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Heberlein, Ann x
20.Utrensning av Oksanen, Sofi

12 av 20 böcker lästa.

4 kommentarer:

Karin sa...

Kul att listan går vidare! Jag saknar att man inte samtidigt betygsätter de böcker man läst på listan... Men betygen kommer ju ofta fram någon annanstans! Jag gillar att betygsätta på Boktipset.se - använder du också den?

Vicky sa...

Jag har haft den listan på min blogg och när jag såg att du läst 12 så var jag tvungen att räkna och såg att jag minsann läst 12 jag med :) Svinhugg kan jag erkänna att jag inte ens hört talas om - så alltid lär man sig något!

Boktokig Eva Boström sa...

Nu måste ju jag också räkna på min lista hur många jag läst efter att du och Vicky gjort det.

Tyvärr skedde inga mirakel inatt och jag var mer sjuk när jag vaknade. Men nu har jag medicin och då ska det väl bli bra!

Boklusen sa...

Till Karin: Jag har inte hört talats om Boktipset.se, men tack för tipset, jag ska kolla upp det!