måndag 28 september 2015

Vintersystrar

Vintersystrar av Jesper Weithz laddade jag ner som e-bok från biblioteket och läste på iPaden. Det funkar faktiskt finfint att läsa på den! Smidigt också att ladda ner från biblioteket. Och billigt:)!

Vintersystrar handlar om två kvinnor som lärde känna varandra som brevvänner när de gick på mellanstadiet. Två flickor som levde lite problematiskt i sina familjer och fann tröst och vänskap hos varandra. De blir sedemera arbetskamrater på Södersjukhuset och även bästa vänner. Tills Amina träffar en man. Då skär det liksom sig lite.

Jag vet inte, men jag faller inte helt för detta. Själva grundstommen är intressant och bra i boken. Jag gillar ju relationsromaner! Men det är något. Kanske för mycket svärta. Eller så är det jag som inte är på rätt humör för boken. Så kan det mycket väl vara.

2 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Jag är lite nyfiken på boken men nu blev jag tveksam.

Boklusen sa...

Men du kanske tycker jättemycket om den! Vi är ju olika!