torsdag 17 september 2015

Du, jag och alla andra

Ibland (rätt ofta) hopar sig mina böcker som jag reserverat på biblioteket. Det är som ketchup-effekten. Allt eller inget liksom. Så var det när jag lånade Du, jag & alla andra skriven av Fionnula Kearney på biblioteket. Dessutom fjortondagarslån på samtliga. Bara att prioritera, men jag valde att börja läsa denna.

Du, jag & alla andra handlar om Beth och Adam som varit gifta i tjugo år. En kväll träffar Adam en annan kvinna som han bara inte kan motstå trots att han älskar Beth. Det är början till slutet. För i Adams ryggsäck finns fler historier fulla med svek.

Hur lever man vidare när den man älskar sviker? Kan man förlåta? Vill man förlåta?

En roman fylld med vänskap, familjeliv, karriär och lite kärlek. En underhållande bok för stunden, men försvinner lika snabbt ur mitt minne.

1 kommentar:

Boktokig Eva Boström sa...

Ja, ibland ör det riktigt många som man vill läsa samtidigt!