måndag 7 september 2015

Skymningsflickan

Skymningsflickan är Katarina Wennstams fjärde bok om kriminalkommisarie Charlotta Lugn. Charlotta är sjukskriven men väcks en natt av väsen ute i trapphuset. Polisen har precis kommit pga att en man står och slår på en dörr pga skrik inuti en låst lägenhet. Polisen får upp dörren och finner en tonårstjej som inte alls mår bra där inne.

Den här tonårstjejen intresserar Charlotta Lugn, träffar henne och får veta lite om hennes bakgrund. Detta driver henne tillbaka till polisarbetet.

När jag började läsa boken fick jag en känsla av att jag skulle komma att tycka väldigt mycket om Skymningsflickan. Tyvärr försvann den känslan helt efter några kapitel. Jag vet inte vad det var, men det var lite dåligt driv, lite för lite känsla i storyn. Kanske beror det på mig, att det var fel period att läsa det här, att jag egentligen var sugen att läsa något annat. Hur som helst, jag som tyckt väldigt mycket om Katarina Wennstams tidigare böcker blev besviken.

Inga kommentarer: