tisdag 29 september 2015

Säker stil

Efter att ha läst Stilguiden och och tyckt mycket om den var jag lite fundersam då jag började lästa Ebba K von Sydow och Emilia de Porets nya bok Säker stil. Men det behövde jag inte vara, Säker stil står sig bra i konkurrensen och jag skulle nog säga att båda böckerna är precis lika bra och faktiskt lite olika varandra.

Säker stil handlar om hur man skapar en garderob med kläder så att man alltid känner sig säker i sin stil. Att man kan kombinera ett antal plagg så att det blir snyggt, utan att man behöver ha oändligt med kläder. Snarare att man dra ner på inköpen och i stället handla "det rätta", kanske ett dyrare plagg som man kan använda under många år och alltid känna sig välklädd i.

Jag är glad över att jag köpte boken och ej lånade den på biblioteket. Jag kommer att komma tillbaka till den många gånger framöver.

Här kan du se ett samtal mellan Ebba von Sydow och Magdalena Ribbing om säker stil.

2 kommentarer:

Linnea sa...

Själv är jag lite skeptisk till stil-böcker. Det är ju ingen som säger att författarens smak & stil är samma som min smak & stil.. :o Men det här verkar vara en tjusig bok. :)

Boklusen sa...

Du kan alltid låna på biblioteket! Då är det bara att lämna tillbaka om det inte faller dig i smaken!