torsdag 29 december 2011

Virgin Merry


Boken Virgin Merry skriven av Nisti Sterk stod på en hylla på biblioteket och fick följa med mig hem när jag var där senast. Boken handlar om Merry som arbetar som tandläkare på en mottagning i Stockholm. Där arbetar lite excentriska personer och så är även de patienter som kommer dit. Merry är singel och för att få lite kroppskontakt får hon tips av en arbetskamrat att skaffa en hund. Hunden placeras under dagtid på ett hunddagis där den inte har det så bra på dagarna. Tillsammans med George, en arbetskamrat, tar hon kontakt med en hundpsykolog som George faller som en fura för.

Boken handlar om vänskap, släktskap och kärlek. Bitvis är historien intressant och bitvis är den för skruvad för mig. Lite too much emellanåt. Nej, fler böcker av Nisti Sterk blir det inte för mig. En förortens Bridget Jones har jag läst att det stått om boken. Hm. Tveksamt.

Betyg: 2

Inga kommentarer: