söndag 11 december 2011

Vad läser jag just nu?

Veckans bokbloggsjerka:

Berätta om boken/böckerna du läser just nu!
- Virgin Merry av Nisti Sterk. En bok som jag lånat på biblan, men inte kommit så långt i ännu. Svårt att säga hur den kommer att bli.
- Där regnbågen slutar av Cecelia Ahern. Småtrevlig och lättsam. Har inte kommit så långt i den heller ännu.
- Ljust och fräscht-boken av Fredrik Lindström och Henrik Schyffert. En bok man kan läsa i lite då och då. Har tyvärr inte kommit så långt i den heller...
- Ledaren utan titel av Robin Sharma. En bok som jag blivit rekommenderad, men har tyvärr bara läst lite i den ännu så länge.

Två skönlitterära och två "andra" och inte har jag kommit någonvart i någon av dem. Min tid för läsning har varit minimal den senaste tiden, men kanske blir det lite bättre under julledigheten.

5 kommentarer:

Böcker & sånt sa...

Ibland får man bara inte till det med lästid. :-)

Anonym sa...

Du kan ju sätta en av böckerna i handväskan, en i köket vid frukostbordet och en i sängen- eller på något annat ställe. Jag undrar personligen om det anses som väldigt ohyfsat att läsa på jobbet? :)

klok som en bok sa...

Oj så många på en gång:-) Brukar du hålla på med flera böcker på en gång?

Boklusen sa...

Pepparkaksbokhyllan: Egentligen borde det väl inte anses som ohyfsat... Det utvecklar ju ens personlighet på många sätt och det borde väl anses positivt i arbetslivet. Eller;)!

Boklusen sa...

Klok som en bok: Oftast läser jag en skönlitterär bok åt gången och kan ha någon faktabok vid sidan av som jag läser i då och då. Detta är för mycket för mig!