tisdag 20 december 2011

Sirila gentlemän sökes

Karin Brunk Holmqvist har gett ut en radda böcker om pigga äldre människor. Den senaste i raden som jag läst är Sirila gentlemän sökes. Boken handlar om två tanter som blir tvungna att flytta till ett äldreboende pga att en väg ska dras om i byn och deras hus ligger i vägen. De är mycket goda vänner och väljer att dela rum tills de ska flytta till ett mer permanent boende. De inspireras av personalen på boendet och sätter in en kontaktannons i dagstidningen.

Boken handlar om livsglädje och vänskap. Jag gillar Karin Brunk Holmqvists böcker, men jag tycker efter att ha läst den här boken att de är lika varandra. Jag läste Potensgivarna först och den älskade jag. Sedan har glöden svalnat allt eftersom för mig, men jag kommer säkert att läsa något mer av henne längre fram.

Betyg: 3

3 kommentarer:

klok som en bok sa...

Jag har läst två av hennes böcker, och hållet nu på med Rapsbaggarna. Denna har jag inte läst men visst liknar de varandra en del. Jag tycker de är så mysiga, kommer nog läsa denna också så småningom:-)

Lotta sa...

Jag har hört mycket bra om hennes böcker men inte läst någon själv. Jag tycker inte att de låter bra när jag läser om dem, men jag antar att jag har fel där :) Kanske något att ta tag i under 2012?!

blogg_bohemen sa...

Jag har läst alla och visst är de väldigt lika i upplägg, men ibland behöver man bara bli underhållen och mysa en stund och då funkar dem. Potensgivarna är definitivt bäst och lockar till skratt.