torsdag 8 december 2011

Dolda djup

Dolda djup är Ann Cleeves första bok i serien om kriminalkommisarien Vera Stanhope. Jag var lite skeptisk och det har dröjt ett tag innan jag blev sugen att läsa boken pga att flera andra bloggare har tyckt att den är sämre än de tidigare böckerna. Så jag blev positivt överraskad!

En tonårspojke hittas död i ett badkar och något som först ser ut som ett självmord visar sig vara ett mord. Vera Stanhope blir inkopplad och påbörjar en utredning. Strax därefter blir ännu en mördad...

Jag tycker att Ann Cleeves får till en bra och spännande historia samtidigt som det är intressant att följa med i relationerna i de familjer som det berättas om i boken. Jag vet inte när nästa bok i serien kommer ut, men jag kommer i allafall att följa Vera Stanhope!!

Betyg: 4

3 kommentarer:

Erika sa...

Har läst första boken i hennes Shetlandsserie om Jimmy Perez och den gillade jag. Hörde att böckerna om Vera Stanhope är bättre än tv-serien som sändes för ett tag sedan.

boksnoken sa...

Bra att inte ha så höga förväntningar för då kanske man inte blir så besviken :-). Jag tyckte inte att den här var lika bra som böckerna om Shetlandsöarna men jag tänker också följa Vera Stanhope.

Boklusen sa...

Ja, det är nog en fördel att inte ha alltför höga förväntningar när man läser böcker.