söndag 24 oktober 2010

Pocket och Prassel - Frågor

Nu ska jag svara på En bok om dagen's frågor inför pocket och prassel-bytet för att min anonyme vän ska få lite ledtrådar.

* Vilken genre eller författare gillar du bäst?
Jag gillar drama, romantik, chic-lit eller deckare bäst. Man kan ju också få lite ledtrådar genom att se vad jag läst tidigare och vad jag tyckt om det.

* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?
Ingen särskild, är intresserad av det mesta inom det jag skrev ovan.

* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?
Det jag kommer ihåg på rak arm är shopoholic-serien. En bok räckte för mig. Samma sak med sådana där böcker typ "Pojken som kallades för Det". Vardagsdraman som är för otäcka. Jag vill helst läsa för att det är trivsamt.

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?
Se lista här på höger sida. Där finns en sida med alla de böcker som jag läst under de senaste åren.

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?
Japp, titta på bloggens högra kant.

* Annat litterärt, värt att veta..?
Nej, som sagt, jag kommer nog att bli glad över det mesta.

* Vad äter du för godis?
Helst choklad i alla former. Riktigt mörk choklad är jag inte så förtjust i däremot.

* Naturgodis - ätbart eller inte..?
Nej, det äter jag inte.

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?
Jag dricker te. Gärna med fruktiga eller bäriga smaker.

* Hobby?
Förutom läsning då, motionera i form av jogging och promenader.Tidningar, älskar tidningar. Shopping. Film. Baka, både fikabröd och matbröd. Sitta vid datorn och titta på fina bloggar inom inredning, böcker och mat. Resa.

* Favoritfilm?
The Holiday.

* Favoritmusik?
Lyssnar mest på populärmusik på radio.

* Stjärntecken? Favoritfärg?
Jungfru. Favoritfärg: Svart, marinblå och brun.

* Samlar du på något?
Nej, inget alls.

Inga kommentarer: