fredag 22 oktober 2010

Årets bästa kriminalroman.

Svenska Deckarakademin är klara med nomineringarna till Årets bästa kriminalroman, både svenska och utländska. De svenska är:

Camilla Grebe & Åsa Träff: Bittrare än döden (W & W)
Lars Kepler: Paganinikontraktet (Albert Bonniers förlag)
Olle Lönnaeus: Mike Larssons rymliga hjärta (Damm)
Kristina Ohlsson: Tusenskönor (Piratförlaget)
Leif GW Persson: Den döende detektiven (Albert Bonniers förlag)

Jag har inte läst Olle Lönnaeus bok och ej heller Leif GW Perssons. Jag röstar på Tusenskönor. Vilken röstar ni på?

Årets bästa svenska kriminalroman utses vid Svenska Deckarakademins höstmöte i Eskilstuna lördagen den 20 november.

1 kommentar:

Pia sa...

Jag har inte läst Tusenskönor. Jag har den kvar :-) Och Mike Larssons rymmliga hjärta läser jag just nu. Men av de jag läst tycker jag Bittrare än döden. Paganinikontraktet gillade jag inget vidare.