måndag 18 oktober 2010

Drömmar på Blossom Street


Jag fick en hög med romaner skrivna av Debbie Macomber från Harlequin-förlaget som tack för en recension som jag skrev till deras hemsida förra året. Då och då läser jag någon av dem. Nu var det dags för Drömmar på Blossom Street. Tyvärr verkar den boken inte gå att köpa längre. Jag googlade på titeln för att hitta en bild att sätta in i det här inlägget, så jag valde en bild på författarinnan i stället.

Drömmar på Blossom Street är den andra boken i Macombers Blossom Street-serie. Den handlar om några personer som arbetar och lever kring Blossom Street, i en stad någonstans i USA. Vi får följa Lydia som har en garnaffär. Alix, som arbetar på ett café, men också är en god vän till Lydia. Colette, som arbetar i blomaffären, men bor ovanpå garnaffären. Det är en bok om vänskap och relationer.

De här böckerna av Debbie Macomber är lättlästa och kanske inte så "litterära", men det är lite feel-good över dem. Man mår helt enkelt ganska gott då man läser dem!

Betyg: 3

Inga kommentarer: