fredag 22 oktober 2010

Nätterna vid havet


Häromdagen såg vi filmen Nätterna vid havet. En romantisk dramafilm med skådespelarna Richard Gere och Diane Lane. Filmen hade biopremiär i november 2008 och jag antar att den funnits på dvd ett bra tag fastän jag inte sett den förrän nu.

Adrienne Willis är en kvinna vars liv är ett kaos. Hon drar sig tillbaka till den lilla kuststaden Rodanthe i North Carolina för att ta hand om en väninnas värdshus över en helg. Här hoppas hon finna den ro hon behöver för att tänka över alla konflikter omkring henne - en nyckfull make som har bett att få återvända och en tonårsdotter som motsätter sig varje beslut hon tar. Strax efter att hon anländer till Rodanthe varnar väderleksrapporterna för en ankommande storm och Dr. Paul Flanner, spelad av Richard Gere, anländer till värdshuset. Han är den ende gästen, men han är inte där för en helgutflykt utan snarare för att ta itu med sitt eget samvete. I den ankommande stormen, söker de tröst hos varandra och under en magisk helg inleder de en romans som kommer att förändra resten av deras liv. (från filmtrailer.com)

Jag har funderat över vad jag ska skriva om den här filmen. Tyckte jag om den eller inte. Miljön var vacker och själva dramat bra. Jag ville se hela filmen, det var absolut inte så att jag ville snabbspola eller stänga av. Men det var en sak jag inte tyckte om och det vill jag inte säga vad det är, för då förstör jag filmen för er som tänker se den.

Inga kommentarer: