fredag 9 juni 2017

Syndafloder

Så var det dags för bok nummer 6 i Kristina Ohlssons serie om Fredrika Bergman, Syndafloder. Jag som gillat de tidigare var snabb att reservera boken på biblioteket och lånade den där.

En man hittas skjuten i en fåtölj hemma i sitt hus. Konstigt nog bär han sin dotters vigselring på ett finger. Hur kommer det sig? Inte heller dröjer det särskilt länge innan nästa mord kommer. Fredrika Bergman och Alex Recht får fullt upp. Fast Fredrika har lite väl mycket kring sig hemma också. Hur ska hon orka arbeta och helst utan att berätta något för Alex?

Som vanligt har Kristina Ohlsson skrivit en bra kriminalroman. En spännande bok med många trådar att nysta i. Tyvärr är det ingen bok som sätter sig hos mig utan mer underhållning för stunden, vilket i och för sig inte heller är helt fel. Men jag inser att när jag nu ska skriva om boken ett tag efter att jag läst ut den, att jag inte minns så mycket av den. Inte bra. Ju mer jag tänker och skriver, ju mer kommer jag dock på.

2 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag är inte jätteförtjust i deckare och har aldrig läst något av Kristina. Däremot har jag en bok i hyllan så jag ska komma till skott!

Boklusen sa...

Gör det! Hennes deckare är jättebra.