måndag 19 juni 2017

I morgon kommer jag att sakna dig

Ibland blir jag sugen att läsa deckare. Jag läser ju mest romaner, men någon gång ibland vill jag avbryta med en kriminalroman och så gjorde jag för några dagar sedan och läste I morgon kommer jag att sakna dig av Heine Bakkeid.

Thorkild, en tidigare förhörsledare som suttit i fängelset, släpps ut och ska hitta tillbaka till vardagen. Då får han ett uppdrag av en fd flickväns far, att hitta sonen som de tror har drunknat längst upp i norra Norge. Ett uppdrag som blir komplicerat på flera olika sätt, både pga Thorkilds förflutna och själva utredningen.

Jag läste boken på kort tid och fann den spännande, men det där wow dök aldrig upp hos mig. Men det kanske det gör hos andra som gillar kriminalare mer än vad jag gör. Kanske är det en historia som man minns långt efteråt för den var lite speciell...

2 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag läser också sällan kriminalromaner. Hellre skräck i så fall.

Boklusen sa...

Skräck är inget för mig... Är alldeles för skrajsen, räcker med spänningen i kriminalromaner för min del.