tisdag 27 juni 2017

Blogg vs. instagram?

I ett tidigare inlägg funderade jag kring det här med instagram vs blogg, eller som komplement kanske man snarare skulle säga. Jag är nog inne på att skaffa ett instagramkonto för min blogg, kanske redan ikväll...

Fördelen är att man är snabbare, friare och lite roligare på instagram. Allt går kvickt och man behöver inte skriva så mycket. Samtidigt är bloggen viktig för mig för mitt eget minnes skull. Jag tycker om att ha koll på de böcker jag läst och vad jag tyckte om dem.

Å andra sidan kan jag känna att det är en grej till som man ska hålla på med. Utifrån vad man själv vill lägga ner förstås, men ändå. Ojojoj, vilket ältande?! Kanske ska jag bara köra igång och så blir det som det blir helt enkelt! Jag får nog återkomma i ämnet...

3 kommentarer:

Elina sa...

Jag gick i samma tankar som dig ett bra tag. För omkring en månad sedan skaffa jag mig en bookstagram också. Nu tycker jag det är roligare att uppdatera där än på bloggen.

bloggbohemen sa...

Jag har både blogg och instagram och tycker att de har lite olika funktioner. Insta är mer ett snabbt bläddrade och det är lite kul att få en inblick i andras "läsliv" och att dela med sig av sitt eget. Jag föredrar bloggar, både att läsa andras och för eget skrivande, när det gäller längre inlägg om böckernas innehåll och den enskilde bloggarens åsikt om böckerna.

Boklusen sa...

Jag kan tänka mig att blogg och instagram kompletterar varandra bra. Just nu känns det väldigt kul med instagram! Men mina tankar om böckerna jag läser kommer jag fortsätta att skriva om på bloggen. Den är ju min egna dagbok också.