måndag 26 juni 2017

Simone

Åh, vad jag gillar Denise Rudbergs böcker! Även den här serien Stockholmqueens som nog har en yngre målgrupp än vad jag tillhör, kanske unga vuxna. Men jag slukar den med hull och hår, njuter av de fina Stockholmsmiljöerna, lite chick-lit-aktiga med unga starka kvinnor. En härligt kort roman att bara sluka helt enkelt!

I Simone som är den andra delen i Stockholmqueens får vi följa just Simone som träffar en ny kille, Christopher. Allt verkar helt perfekt till en början, men övergår till något annat. En pojkvän som börjar kontrollera mer och mer, sätta gränser och gör att Simone inte mår bra.

Om jag hade haft del tre framför mig nu hade jag fortsatt läsa direkt, men nu får jag vackert finna mig i att vänta. Kanske ett år eller så? Som tur är kommer väl nästa elegant crime-bok ut till hösten så jag får stilla min Denise-abstinens...

Inga kommentarer: