onsdag 21 juni 2017

Hemligheternas skafferi

Caroline Säfstrand går från klarhet till klarhet. Nu med Hemligheternas skafferi känns författarskapet verkligen på plats och jag längtar redan till nästa bok. Spännande och intressant med relationerna, hur barndomen påverkar vårt liv och vilka hemligheter vi kan ha för varandra trots att vi lever nära. Läs får jag helt enkelt säga!

Ina arbetar som psykolog, bor tillsammans med Erik och får en dag veta att hon har en obotlig sjukdom. Det gör att hon åker tillbaka till Ven, hennes barndomsö, som hon lämnat bakom sig utan att veta riktigt varför. Minnena finns inte.

Jag ska inte skriva så mycket mer för då kanske jag förtar historien. Åtminstone är det så för mig när jag läser böcker. Jag läser om boken och finner den intressant, sedan vill jag glömma det jag läst för att med hull och hår komma in i den från början. Hur är det för dig?



2 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Tack för tipset. Tror inte att jag har läst något av henne tidigare.

Boklusen sa...

Åh, då får du göra det!