måndag 12 juni 2017

Huset vid havet

Med Huset vid havet avslutar Nora Roberts sin romantriologi om The Three sisters island, och nu får vi följa den tredje "systern", Mia. Sam, Mias tonårskärlek, stiger iland på ön en dag för att ta över öns hotell från sin far. Han ser även fram emot att träffa Mia, som han aldrig glömt. Hon har inte heller glömt, men är heller inte redo att förlåta Sam för att han en gång för länge sedan bara gav sig av från ön.

Det jag tycker om med boken är charmen över det lilla samhället på ön, vänskapen och kärleken. Däremot har jag svårare för de övernaturliga inslagen och jag inbillar mig att det är mer av detta i denna bok än tidigare. Eller så var det jag som inte alls kände för det nu. Jag hade gärna haft en berättelse utan magi. I övrigt en mysig roman som man med lätthet kan ta med sig på stranden eller i hängmattan.

2 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag har läst den första boken i serien men inte fortsatt med de andra eftersom jag också hade lite svårt för det övernaturliga.

Boklusen sa...

Varför skriva om onaturliga ting? Hon är ju lysande på vanliga romantiska romaner.