söndag 18 juni 2017

Ojojoj, vad man samlar på sig!

Den här bilden har jag lånat från Sveriges radio, men det kunde lika gärna varit hemma hos mig, fast med andra boktitlar. Jag har röjt lite bland kokböckerna. Antalet bara växer och växer, trots att jag får väldigt många tips från alla duktiga matbloggare. Konstigt, eller hur?


Den kokbok jag använt senast är Små stunder med systrarna von Sydow. Inspirerats till smoothies och provat ett matbröd (jättegott) som jag använt till avocadosmörgåsar. Nästa på tur är en lite nyttigare kaka. Det finns faktiskt riktigt mycket där att ta till om man vill fika lite hälsosammare.

I övrigt har jag börjat fundera över vad jag ska göra med alla gamla kokböcker. Det känns som att senaste gångerna jag lämnat böcker på secondhand-butiker så har de inte varit så glada i böcker. Konstigt nog. Kanske svämmar det över i allas bokhyllor så det inte finns så många köpare, vad vet jag. Det är ju inte så kul att bara slänga iväg dem på tippen heller. Hur gör ni?


2 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Själv har jag jättesvårt att skiljas från böcker. Just kokböcker äger vi inte så många av.

Boklusen sa...

Jag skulle gärna samla på mig alla böcker jag köper, men jag måste hela tiden sålla ut pga platsbrist. Trist nog...