lördag 20 oktober 2012

Porträttet av dig

Porträttet av Dig är Isabel Wolffs andra bok utgiven på svenska. Den första var Vickis vintagebutik. Boken handlar om Ella Graham som är en känd porträttmålerska i London. Alla vill ha ett portätt målat av henne. Ella målar hemma i sin ateljé eller hemma hos sina kunder och håller på med några porträtt samtidigt. Eftersom det tar ganska många timmar för att få ett porträtt färdigt lär Ella känna sina kunder väl och i boken får även vi lära känna dem.

En dag beställer Ellas lillasyster ett porträtt av sin pojkvän, vilket inte Ella är så förtjust i men går motvilligt med på det. Hon tycker inte om Nate, som pojkvännen heter. Allt eftersom tiden går tycker Ella bättre och bättre om Nate. Kanske för bra för att det ska vara nyttigt?

En bok om vänskap, kärlek och med en touch av feelgood. Jag tyckte mer om Vickis vintagebutik än vad jag gjorde om denna, men ser fram emot nästa bok på svenska av Isabel Wolff.

Betyg: 3

4 kommentarer:

bloggbohemen sa...

Hmmm ... Nu är jag inte längre riktigt lika sugen på den här boken ...

Sincerely Johanna sa...

Härligt med feel-goodböcker. Det skulle jag behöva läsa just nu och muntras upp lite.

Boklusen sa...

Läs ändå, du kan ju tycka mer om den:)!

Boklusen sa...

Feelgood är underbart:)! Finns bara för få sådana böcker tycker jag.