lördag 27 oktober 2012

Ljudbok


Jag har aldrig fått kläm på det här med ljudböcker, tycker att jag brukar ha svårt att koncentrera mig på att lyssna. Nu har jag provat igen och gett det en rejäl chans. Så nu har jag faktiskt kommit in i Mörka strömmar och tycker att det funkar ganska bra. Nu är det nästan så att jag längtar tills jag kommer ut och går igen så jag får fortsätta att lyssna! Så det kan bli! Det är nog viktigt att välja rätt böcker och att uppläsaren är okej. Hur tänker/tycker ni kring ljudböcker?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mycket motion du ska få!!

bloggbohemen sa...

Jag lyssnar en stund innan jag somnar, men på sistone har jag varit så trött att jag somnat lite väl fort ... Tror jag hållit på med samma ljudbok en månad nu. Har väl i ärlighetens namn tappat tråden liten, men lyssnar vidare i alla fall. Uppläsaren är viktig. Gillar jag inte uppläsaren slutar jag lyssna.

Boklusen sa...

Vore ju toppen:)!

Boklusen sa...

Innan jag somnar skulle inte vara så lyckosamt för mig. Då skulle jag nog somna!

Cissi sa...

Jag har nästan alltid en ljudbok på gång som sätts på när jag går, diskar, hänger tvätt mm. Sen har jag alltid andra böcker vid sidan av också.

För mig är det viktigt att välja en bok med tempo för att inte börja tänka på annat (deckare till 99%) och ja, även uppläsaren är viktig. Jag har märkt att vissa uppläsare kan göra boken ännu bättre (och tvärt om). Min personliga favorit är Torsten Wahlund.

Boklusen sa...

Har också börjat tänka att deckare är bra val just för att få ett högt tempo där man hela tiden är nyfiken på fortsättningen.

Sincerely Johanna sa...

Jag brukar vara tvungen att göra något med händerna, handarbeta, lägga en patiens på datorn, för att kunna koncentrera mig. Annars blir det för sövande och jag somnar om jag sitter still och lyssnar.