fredag 5 oktober 2012

Facklitteratur


I veckans bokbloggsjerka undrar Annika:
Läser du facklitteratur ibland och vad är det i så fall som intresserar dig?

Jag läser en hel del facklitteratur. Först och främst läser jag böcker som hör ihop med mitt arbete, men av privat karaktär läser jag gärna:
- Kok/bakböcker
- Böcker relaterade till hälsa och motion
- Böcker om trädgård och inredning, beroende på vad jag håller på med.

Ungefär så. Jag försöker att skriva om dem alla på bloggen, men så blir det inte riktigt. Någon missar jag.

10 kommentarer:

Monika sa...

Ja, det är klart. Kokböcker är ju också facklitteratur. Men sanningen är nog att jag inte läser dem heller, mer bläddrar och letar :)

Anonym sa...

Lät som en fin blandning :)

Anonym sa...

Kokböcker ja, de bläddrar man ju i då och då. Och trädgårdsböcker. Fast ingen så mycket som man borde...

Vargnatts bokhylla sa...

Jag är usel i köket så jag kanske skulle behöva läsa mer kokböcker :)

bloggbohemen sa...

Om jag hade en trädgård tror jag faktiskt att jag också skulle läsa, eller i alla fall bläddra i, en del trädgårdsböcker. Kokböckerna som ligger i ett av köksskåpen används mycket sällan.

Lena sa...

Facklitteratur inom några trevliga områden ser jag!

Sara Pepparkaka sa...

Kokböcker ja- dem läser jag också flitigt!

Skrivande sa...

Jag är tyvärr ganska dålig på att läsa kokböcker. Blir lätt att jag letar lite på nätet istället.

C.R.M. Nilsson sa...

Kokböcker läser jag då och då. Matlagning är kul :D

Chicken sa...

Hmmm, kokböcker! Det glömde jag när jag skrev mitt inlägg! Tänk att man kan glöma dem, när man använder dem nästan varje dag!