onsdag 10 augusti 2011

Fashionista


Fashionista av Martina Bonnier (chefredaktör på Damernas värld) fångade mitt intresse på biblioteket. Mode läser jag sällan om så det skulle bli intressant.

Fashionista ligger på betydligt högre modemedvetenhetsnivå än vad jag är på, men vissa kapitel var riktigt intressanta och jag blev sugen på att uppgradera/städa/fixa med mina egna kläder och skor. Ett tag när jag läste tänkte jag avbryta och ta itu med garderoben, men så fortsatte jag att läsa i stället och när jag var klar var klockan för mycket. Så det arbetet finns kvar!

Det finns även kapitel om klockor, juveler och klädvård förutom om div. olika märken, modehus och tips om hur man bygger upp sin egen garderob.

Martina har nyligen kommit ut med sin andra bok, Obsession-en modefamiljs bekännelser, och den ser jag fram emot att läsa framöver. Så har jag inte tagit itu med min garderob tills dess så kanske jag får ny inspiration då!

Inga kommentarer: