lördag 7 augusti 2010

Askungar


Efter att ha läst Tusenskönor var jag naturligtvis tvungen att läsa Kristina Ohlssons debutbok Askungar och det gjorde jag nu under min sista semestervecka. Jag är imponerad av Kristinas debutroman även om jag nog tycker att den kommande boken Tusenskönor är strået vassare.

Askungar är en kriminalroman som har sin bas på en polisstation i Stockholm. Boken börjar med att en liten flicka försvinner från ett tåg som precis anlänt till Centralen i Stockholm. Utredningen pekar åt ett håll och känns självklar tycker utredarna tills det händer fler saker...

Boken är spännande och jag hade svårt att lämna den ifrån mig. Som tur var fick jag ett par timmar själv på ett tåg så jag kunde avsluta boken med en lång lässtund.

Här kan ni se en intervju med Kristina Ohlsson.

Betyg: 4

Inga kommentarer: