måndag 30 december 2019

Julen i Cornwall

Julen i Cornwall - Del 4 : En julsaga (ljudbok)

Då jag läst Liz Fenwicks tidigare böcker på svenska och tyckt mycket om dem så tänkte jag att jag skulle lyssna på Julen i Cornwall också. En julsaga uppdelad i fyra delar. Nu ska jag ärligen säga att jag blev störd av diverse när jag lyssnade på delarna 2-3 så det var halvdant, men 1 och 4 lyssnade jag utan störningar på och del 4 var också den del som jag tyckte allra mest om.

Vi möter Abigail som mot sin vilja måste åka hem till Cornwall från USA för att spela in ett reportage, något som hon avskyr då hon hatar både julen och Cornwall och har gjort sitt bästa för att hålla sig därifrån i flera år. På tågresan hem får hon flera "uppenbarelser" som vänder upp och ner på henne och hon ser på sitt liv på ett annat sätt. En berättelse inspirerad av Charles Dickens. Inte min kopp te helt enkelt.

Hoppas att hon kommer med fler böcker framöver och att de är bättre än denna julhistoria!

Inga kommentarer: