tisdag 17 december 2019

En sång för Hedda

En sång för Hedda (inbunden)
En sång för Hedda är Annika Estassys andra bok i serien om byn Måneby. Här möter vi Lina som bor i Malmö, långt från den lilla byn Måneby där hennes föräldrar och bror bor. Julen närmar sig och hon vill absolut inte åka dit och fira jul, även om hennes mamma ringer och önskar det titt som tätt. Men så händer diverse saker som gör att hon ändå måste resa till byn. Och allt är inte som det brukar vara...

Det tog ett tag innan jag kom in i berättelsen och jag tror delvis att det beror på att jag inte föll för någon av huvudkaraktärerna. Jag vill gärna tycka väldigt mycket om åtminstone någon av dem. Berättelsen tog sig dock alltmer och på slutet så tyckte jag att det var riktigt bra.

Vad jag förstår som blir det fler böcker som utspelar sig i byn Måneby och jag är riktigt nyfiken på vad del tre kan ha med sig.

Inga kommentarer: