söndag 18 januari 2015

Punkter på en söndag...

  • Åh, inte heller den här helgen blir det så mycket lästid. Men nästa... Då ni! Hur gör ni för att få till lästid? Ibland lyckas jag och ibland känns det hopplöst. 
  • Just nu läser jag Jag är Malala och den kräver lite tystnad och tanke. Inget att läsa framför en högljudd tv, eller med folk som pratar runt omkring. 
  • Den här tiden köper jag apelsiner och äter på löpande band. Det är ju så gott! Och det är som att kroppen skriker efter c-vitaminer och vill ha citrusfrukter konstant. Härligt med alla frukter som är fina vid olika säsonger! Det finns alltid något gott att äta och det är bra med lite variation. 
  •  Igårkväll var vi på knytis med olika matpajer. Det var länge sedan jag gjorde det senast men nu är jag sugen att göra paj snart igen. Det är ju så gott! Vi tog med oss en salami- och fetaostpaj och den är riktigt god. De andra hade väldigt goda pajer med sig också så det blev en härlig buffé. 
 Ha en skön söndag!

Inga kommentarer: