lördag 8 juni 2013

Bokklubben vid livets slut

Efter ett trettiotal sidor tänkte jag sluta läsa Bokklubben vid livets slut, skriven av Will Schwalle, men så fortsatte jag, tänkte att jag ger den några sidor till. Så blev jag kvar och läst ut boken. Bokklubben vid livets slut handlar om författaren Will och hans mamma som bildar en hemlig bokklubb när mamman Mary Ann drabbas av cancer och ska tillbringa mycket tid för behandlingar på sjukhuset.

Boken handlar om Wills och Mary Anns liv samtidigt som vi får följa deras boksamtal under Mary Anns sista månader i livet. Flera klokheter serveras naturligtvis i boken som är viktiga att ta till sig medan man lever. Boken är en hyllning till Wills mamma Mary Ann och så till böckerna förstås. Böcker som också är en del av livet och ett sant glädjeämne för många av oss!

Om någon frågar mig om vad jag tycker om boken får jag nog säga "sådär". Den gav mig inte mycket. Knappt ens underhållning för stunden. Ska bli intressant att läsa vad andra bokbloggare tycker om boken.

Inga kommentarer: