måndag 30 april 2012

Sarahs andra halva

Sarahs andra halva skriven av Lisa Genova överraskade mig. När jag kommit in lite i boken kunde jag nästan inte släppa den, jag var tvungen att få veta hur det skulle fortsätta.

Sarah, en trebarnsmamma, som arbetar mer än heltid stressar med det ena till det andra. En dag råkar hon ut för en bilolycka och livet blir sig aldrig likt som man kan uttrycka sig ibland. Vi får i boken följa Sarahs väg tillbaka, eller blir det tillbaka?

Boken skulle kunna vara en självbiografi, men jag antar att den är skönlitterär. Den är skriven på sätt som känns trovärdigt och intressant. Boken är en berättelse om vad som är viktigt i våra liv och hur vi väljer att leva. Självklart ska jag läsa Lisa Genovas första bok utgiven på svenska också, Fortfarande Alice.  

Betyg: 5 (har bestämt mig för att bli generösare med 5:orna :))

1 kommentar:

Nilmas Bokhylla sa...

Ja, det var en väldigt bra bok :) Och som du skriver hade det kunnat vara en självbiografi!