onsdag 18 april 2012

Paradisoffer


Eftersom jag var på något vis såg fel på datum och recenserade Paradisoffer i förtid kommer recensionen en gång till idag!!


Äntligen har jag läst Kristina Ohlssons senaste bok Paradisoffer! Som jag har väntat på att den ska komma ut:)! Av olika anledningar har jag inte haft så mycket tid att streckläsa den utan har läst den under flera dagar och på ett vis har det varit bra. Boken grep mig på ett otäckt sätt. Jag tycker om att flyga och brukar inte vara flygrädd, men medan jag läste boken och tänkte på nästa flygresa kändes det sisådär...

Ett fullsatt passagerarplan lyfter från Arlanda och är på väg till New York. Det blir kapat och full aktivitet uppstår hos polisen, säpo och regeringen. Fredrika Bergman (som också finns med i Kristina Ohlssons tidigare böcker) jobbar nu på jusititiedepartementet och blir indragen i utredningen, där de verkligen kämpar mot klockan. Vilka arbetsuppgifter och vilket ansvar!

På ett sätt tyckter jag mer om Kristina Ohlssons tidigare böcker om Fredrika Bergman, samtidigt så tror jag att det är den här jag kommer att minnas längst av de jag läst hittills. Jag ser redan fram emot nästa bok!

Betyg: 4

Inga kommentarer: