söndag 6 november 2011

Pockettoppen vecka 44

Nu har det blivit ändringar i Pockettoppen! På första plats ligger nu Tomas Tranströmer med Samlade dikter 1954-1996. Tänka sig! En diktsamling på första plats! Jag har ju som mål att läsa alla förstaplatsplaceringar, men jag tror inte att jag kommer att läsa den här boken, trots att jag borde, Nobelpristagare och allt. Dikter är inte riktigt min gebit!

På den inbundna listan ligger Kerstin Ekman kvar med Grand final i skojarbranschen. E-bokstoppen brukar jag också snegla in på och där ligger Steve Jobs: En biografi på första plats. Den är jag lite sugen att läsa och kanske ska jag ladda ner den från biblioteket. Visst är det häftigt att kunna göra så ändå!

På pockettoppen för faktaböcker ligger Ann Heberlein på första plats med Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva. En stark bok som jag gärna rekommenderar!

2 kommentarer:

Therese sa...

Hur går det med utmaningen. Det går framåt för min del. Är nog den utmaningen som går bäst i år tror jag! Men som vanligt har jag tagit på mig för mycket ser jag nu, men knappt två månader kvar av året! =)

Boklusen sa...

Nja, det går väl sådär. Jag ska ta och göra ett inlägg om det någon dag så får du se. En del böcker är jag inte så sugen att läsa;)!