onsdag 9 november 2011

Hur går det egentligen?

Theresan frågade mig hur det gick i bokus-utmaningen. Det kan man ju verkligen undra!?! Så här ser det ut just nu:

1. Det blod som spillts / Åsa Larsson
2. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann / Jonas Jonasson
3. I grunden utan skuld / Viveca Sten
4. Pansarhjärta / Jo Nesboe
5. Förbjuden frukt / Sarah Eddison Allen
6. Blodläge / Johan Theorin
7. Sarahs nyckel / Tatiana De Rosnay
8. Döden skall du tåla / Karin Fossum
9. Vårlik / Mons Kallentoft
10. Tusenskönor / Kristina Ohlsson
11. Den farliga leken / Mari Jungstedt
12. Mamma, pappa, barn / Carin Gerhardsen
13.En sannolik historia / Karin Alvtegen
14. En dag / David Nicholls
15. Huvudjägarna / Jo Nesboe
16. Samlade dikter 1954-1996 / Tomas Tranströmer

16 titlar har hittills i år legat på Bokustoppens första plats för pocketböcker. Jag har läst de kursiverade, dvs 12 stycken. Jag har fyra olästa och som det känns just nu är jag osäker på om jag kommer att läsa dem före nyår. Jag har så mycket annat som jag är sugen på att läsa.

Hur många har ni läst av dem?

3 kommentarer:

klok som en bok sa...

nummer 13 och 16 är samma!?

Jag har läst Hundraåringen, Döden skall du tåla, Vårlik, Tusenskönor, Den farliga leken, mamma-pappa-barn och en sannolik historia. 7 stycken! Det är flera på listan som jag absolut inte vill läsa, tex Jo Nesboe har jag läst någon av men gillade den inte alls.

Boklusen sa...

Tack för att du uppmärksammade mitt misstag! Nu har jag korrigerat det!

Jag har läst en bok av Jo Nesboe och tyckte att den var okej, men av någon konstig anledning är jag inte sugen på fler. I allafall inte just nu.

Millas Hälsoblogg sa...

Hundraåringen har jag läst men sen har jag sett filmen En dag en härlig film