fredag 4 november 2011

Bokbloggsjerka v. 44

Här är veckans fråga i Bokbloggsjerkan.

För någon vecka sedan skrev jag om Morgonpasset där de pratade om ”skämslitteratur”. Läser du böcker som du skäms över, kanske till och med så mycket att du känner dig tvingad att skyla över den bokens omslag med ett omslag från en annan bok? Eller har du böcker i din bokhylla som du egentligen inte vill att någon ska se?

Jag läser böcker med en ganska stor bredd och skäms inte för några bokval. Det som möjligen känns mindre bra att visa upp är böcker skrivna av Danielle Steel och de enstaka böcker jag har från Harlequins förlag. För mig är bredden A och O när det gäller att bibehålla läsintresset.

9 kommentarer:

boktok73 sa...

He, he, Danielle Steel skriver jag också om...
http://boktok73.blogspot.com/2011/11/bokbloggsjerka-4-7-november.html

Annika sa...

Danielle Steele läste jag mycket av för ungefär 100 år sedan. En av hennes böcker står faktiskt fortfarande i min bokhylla: Babbo (Pappa)men jag skäms inte för den heller. Jag kan ju alltid skylla på att den står där för att jag ska kunna hålla italienska vid liv :-)

Monika sa...

Om jag ska skämmas över något så ska det nog vara att jag faktiskt aldrig läst något av Danielle Steele. Helt obegripligt egentligen att jag lyckats missa henne :)

Vargnatt sa...

Håller med dig om att bredden är bra när det gäller bokläsandet :) Och det är bra att du inte skäms för några böcker! :)

blogg_bohemen sa...

Har aldrig läst Steele, men en gång i tiden hade jag nog någon Sidney Sheldon. :)

Monika sa...

Åh, Sidney Sheldon glömde jag... har fortfarande ett 15-tal av dem i hyllan :-)

Lattermild sa...

Jeg er enig i at bredde er bra. Jeg vil langt heller finne en Steele eller Sheldon (eller 15) sammen med et bredt utvalg litteratur i hyllen når jeg er på besøk enn f.eks. BARE krim eller bare Sci-Fi. Hvordan noen kan holde seg til utelukkende en genre er et mysterium for meg.

Anonym sa...

Man skulle kanske snarare bli misstänksam om någon hade en hylla full av ryska klassiker (eller liknande). Jag skulle i alla fall tro att det finns en annan hylla någonstans som man inte får se.

Ariel sa...

Jag visste inte att jag borde skämmas för att jag har Sheldon och Steel i min bokhylla. ;-)