lördag 20 november 2010

Vecka 36


Igår var det åter dags för mig att åka tåg. Jag älskar att åka tåg och ser alltid till att jag har flera böcker med mig. Man vet aldrig om det blir förseningar och sitta utan bok då skulle vara katastrof;)!

Jag läste Vecka 36 av Sofie Sarenbrant. Det är en deckare som utspelar sig i Brantevik. Två vänninor med familjer är nere i Brantevik sista helgen på semestern. Båda är höggravida och ska få varsin baby inom några veckor. På lördagskvällen bestämmer de sig för att gå ut på krogen och Agnes man blir väldigt full. Pga missförstånd vaknar alla dagen därpå och inser att Agnes är borta.

Boken är spännande och har ett bra flyt. Jag ville bara fortsätta läsa för att se hur det skulle gå för Agnes och turligt nog hade jag tid för det!

Sofie Sarenbrant är hälsoredaktör på tidningen Amelia och detta är hennes debutbok. Till påsk är det tänkt att nästa bok ska komma ut.

Betyg: 3

Inga kommentarer: