söndag 14 november 2010

Bokfrågornas ABC del 21

Sent omsider ska jag svara på veckans bokfrågor. Denna vecka är det bokstaven U.

1. Vilken ungdomsbok skulle du rekommendera till vuxna läsare?
Jag läser aldrig ungdomsböcker numera. Däremot försöker jag få min dotter att läsa Lotta- och Jollyböckerna som jag älskade när jag var i hennes ålder. Men där går jag bet. Det är som att hon har bestämt sig för att inte läsa dem bara för att jag gillade dem;).

2. Finns det några böcker som du undviker?
Jag undviker skräck, fantasy och "verklighetsberättelser" som är för otrevliga.

3. Berätta om en riktigt underhållande bok!
Det är som jag skrivit tidigare, humor i böcker är inte min bästa gren. Däremot läser jag ju massor av böcker för underhållningens skull som tex romaner och deckare.

4. Och slutligen vill jag att du tipsar om en bok som är alldeles underbar!
Jag är fortfarande uppfylld av Överenskommelser av Simona Ahrnstedt så det får bli mitt bidrag till en underbar bok.

1 kommentar:

Boktokig Eva Boström sa...

Jo, det är nog lätt att det blir så där med ens barn. Men gömmer man en bok och inte vill att ens barn ska läsa den... då...

Jag vill också besöka New Yorks bibliotek. jag tycker inte alls att du ska skämmas över att bara lånat en dator. Då har du ju tagit del av en av deras tjänster! Inte bara varit in och tittat! :)