torsdag 8 augusti 2019

Tjänster och gentjänster

Tjänster och gentjänster (inbunden)
Det var ett tag sedan jag läste något av Sophie Kinsella så jag såg fram emot att läsa Tjänster och gentjänster. Efter en stund tänkte jag ge upp. Det var så simpelt, förutsägbart och gav mig precis ingenting. Just för att jag inte hade något annat att läsa med mig just då så fortsatte jag och då vände det. Helt plötsligt fick karaktärerna mer djup och innehållet mer mening. Så i slutet var jag ändå glad över att jag fortsatt läsa. Fler som läst? Vad tyckte ni?

Vad handlar Tjänster och gentjänster om då? Jo, här träffar vi familjen Farr, där de har mantrat att familjen alltid går först. Det efterlevs väl inte alltid av alla i familjen, men för Fixie är det blodigt allvar, vilket hon är den som förlorar mest på det. En bok om kärlek och relationerna inom familjen samtidigt som man får följa deras liv kring butiken "Farrs".

Inga kommentarer: