tisdag 20 augusti 2019

Främlingen från Cornwall

 Främlingen från Cornwall (inbunden)
Nu har jag läst del 3 i Liz Fenwicks serie "Cornwall", Främlingen från Cornwall. Jag hade förväntningarna att det skulle vara en feelgood, men det är det inte enligt min definition och när jag lagt det åt sidan så tyckte jag alltmer om boken ju mer jag läste. Jag skulle definiera den som en "vanlig" roman. En bra sådan.

Jaunty är 92 år och börjar bli skröplig. Hennes barnbarn Gabriella vill vara nära henne och flyttar hem till farmor i Cornwall. Att acklimatisera sig till varandra kanske inte är det lättaste och Jaunty bär på stora hemligheter som hon funderar på hur hon ska göra med nu när hon närmar sig döden.

En fin roman om liv och död, vänskap och kärlek som jag varmt kan rekommendera. Perfekt höstläsning att kura ihop sig till med filt och en kopp te framför brasan!

Inga kommentarer: